En aquest article veurem les 10 claus del posicionament web. Ens enfocarem en objectius com ara estructures d'url, optimització d'imatges, metadescriptions, etc. Les claus del posicionament web o seo són una combinació de molts elements i estratègies sobre lestudi de paraules clau i contingut que facilitar als nostres usuaris.
Per fer un bon posicionament web(SEO) cal tenir en compte milers de factors que Google considera realment importants per poder escalar en un procés per fer pagines web que posicionin als cercadors de forma automatitzada. L'optimització On-page, encara que repeteix diversos patrons a totes les pàgines on s'aplica, és un procés que necessita del coneixement del negoci del lloc web on s'aplica, per poder arribar a la màxima expressió, el desenvolupament o les funcionalitats d'un lloc web per tal d'incrementar el trànsit orgànic, això sí, sempre tenint en compte les necessitats dels usuaris.
Google és un cercador que té molta informació disponible que els seus i altres professionals del sector segueixen molt de prop. Per això és molt important estar actualitzant la teva web constantment i dedicar temps al SEO.
Encara que se segueix fent, cada vegada és menys important, i cada vegada ho serà menys, lús de paraules clau exactes en el nostre contingut, si aquestes no estan acompanyades daltres paraules clau en el corpus de la web en general.
Això és fàcil de veure fent algunes cerques, com ara: «Calculadora d'hipoteques», on el primer resultat orgànic és «idealista».
Com podem veure idealista, no té en el seu títol «calculadora» sinó que té «simulador» i «calcular». Calculadora i calcular comparteixen arrel i això google és capaç de detectar-ho, però encara podríem tenir un títol més optimitzat si el que ens interessa és posicionar per calculadora d'hipoteques, utilitzant aquests mateixos termes.
En aquest cas buscaríem la rellevància amb les paraules exactes, i hi ha vegades que ho podrem fer com en aquest ja que veiem que el contingut té sentit, però en altres casos hem d'utilitzar l'escriptura de manera més natural, posant les paraules clau en context i en forma de frase.
Un factor important per treballar l'estratègia SEO onpage són els sinònims, Google té una extensa biblioteca que relaciona el contingut i permet identificar sinònims a l'hora de fer cerques, per la qual cosa sempre serà positiu afegir al nostre text sinònims de la paraula clau que volem posicionar.
Els cercadors tenen un vast corpus de sinònims i variants naturals creat per bilions de frases collides en milions de webs, cosa que significa que escriure de forma dràsticament diferent i artificial farà saltar l'alarma. Com més natural i ric sigui el teu text millors seran els teus resultats a la llarga.
Google té les seves pròpies paraules clau i vinculacions guardades a taules que són claus per al posicionament web. Què vol dir això? Ho veurem amb un exemple, quan un usuari busca Apple Google té una sèrie de paraules que considera que ha d'aparèixer a la teva web per ser ben posicionada, en aquest cas podrien ser: iPhone, iPod, IPad, Mac, etc.
Així que quan escriguem o reeditem el contingut de la web has, dins del possible, incorporar totes les variables naturals per demostrar a Google que aquest article ofereix vasta informació sobre allò que l'usuari està buscant.
Google recorda tota la informació relacionada que conté destells i entendrà que un article sobre Apple que no contingui la majoria d'aquestes paraules, no és un bon resultat per situar en primeres pàgines.
Fa uns anys es feien servir estratègies «evasives» de posicionament web com emplenar un text amb totes les paraules clau possibles, utilitzar text en blanc per repetir paraules d'interès i amagar-lo perquè no es pugui veure a la resta… Com ja sabeu les coses han canviat i Google ha buscat sanejar el contingut que es mostra a les primeres pagines, per això es va crear l'algorisme Panda creat el 2011 optimitzat per buscar i penalitzar aquest tipus d'estratègies poc ètiques.
La majoria de professionals SEO suggereixen que la densitat de paraules clau ha de ser aproximadament un 5%, amb això se suposa que és suficient per passar per sota del radar de Panda. Molts altres experts et diran que et centris més en un contingut de qualitat que no en optimitzar tant les paraules clau a aquests paràmetres que es marquen per Google ja que van canviant contínuament. Aleshores en què ens hem d'enfocar?
No cal ser il · lús tots els especialistes SEOs tenim en compte la densitat de paraules clau, però des de SoyAsi creiem que és un error dir als nostres clients que escriguin usant tal repetició de paraules clau .
Hem de tenir en compte que si al corpus de tota la web hi ha una repetició constant a totes les pagines d'un 5% de la paraula clau, tindrem a nivell de SEO pàgines optimitzades.
Hem de ser capaços d'utilitzar les paraules clau per les quals ens interessa ranquejar o sinònims sempre que tingui una justificació a nivell de producte/usuari. Sempre és bo analitzar el contingut que hi ha en una pàgina i veure si realment s'està buscant posicionament o s'està buscant oferir un contingut de qualitat.
L'etiqueta title és una de les més importants a nivell SEO, l'etiqueta title és una descripció concisa sobre el contingut que ofereixes a la teva pàgina web i la forma més senzilla perquè Google i els teus visitants tinguin una indicació clara sobre què tracta el teu contingut .
A més, el fet que Google «ressalti» les Keywords del teu títol a les SERP li donen una visibilitat extra que de segur augmenta els seus punts de CTR. Per tots aquests motius l'etiqueta title és un “must” així com l'ús d'una Keyword a l'etiqueta.
Això també fa que sigui extremadament competit posicionar per una paraula clau, per la qual cosa és recomanable que :
Això és una part molt important per treballar el nostre posicionament web, habitualment els h1 i h2 són els headings més importants i més treballats ja que és una manera de donar a conèixer al cercador les paraules que volem posicionar.
Usar una correcta estructura dURL juga un important paper en loptimització SEO OnPage i posicionament web.
Principals avantatges de les URL semàntiques:
És molt important la manera com els cercadors entenen i estructuren de forma correcta la URL, també és una forma ràpida d'identificar possibles estafes, pagines duplicades, etc.
Protocol: El més important que cal destacar del protocol és la prioritat que té Google a l'hora de mostrar resultats, sempre té preferència per mostrar resultats https que no resultats http. És per un motiu de seguretat Google premia les pàgines segures i cerca una experiència per a l'usuari el més segura possible i això és el que ens permet el protocol https.
Domini: Aquest és un valor amb molta autoritat per a Google i la resta de cercadors, ja que entenen que és el nom de la marca.
Hi ha dos tipus de dominis, els dominis mundials (.com, .net , .org…) i els dominis geogràfics (.es , .com.ar, .fr).Si la nostra intenció és arribar a tothom no podrem mai permetre'ns a comprar un domini geogràfic com .es sinó que hauríem de comprar un .com per exemple.
TLD/Categoria: Seria equivalent a una carpeta, a un directori que conté tota la informació relacionada entre si. Normalment les categories es poden fer servir perfectament com a landing pages, ja que pel seu vinculat intern tenen moltíssima autoritat.
Subdomini/Subcarpeta : Una agrupació més matisada dins una categoria per la qual posicionarem normalment per termes més específics… Pagina: L'arxiu que ens mostra la informació sobre un producte, servei, informació etc. Aquestes pàgines són definitivament l'objectiu de l'usuari que busca una informació, però moltes vegades trobem categories o llistats posicionant per davant d'aquestes ja que ofereixen més alternatives a l'usuari.
Pàgina: El fitxer que conté la informació que l'usuari està cercant. La dificultat en posicionar vindrà donada pel tipus de cerca que faci l'usuari, però realment aquest apartat serveix per saber a quina pàgina de la web estem situats.
Etiqueta: Aquesta és la part de la URL que no està indexada per Google, és simplement per navegar per la web.
Una imatge val més que mil paraules… menys per a Google. És una llàstima però els cercadors encara no poden llegir i entendre el que conté una imatge, per la qual cosa els hem d'ajudar a saber de què tracta les nostres imatges amb diversos atributs com poden ser:
Aquestes formes que hem d'assenyalar quin és el contingut real de les imatges també s'utilitza a nivell d'accessibilitat ja que els navegadors que utilitzen els invidents llegeixen el contingut de les imatges i així poden descriure que hi ha.
Alguns consells:
És important que el títol de la teva web (la teva principal paraula clau) estigui sempre al primer paràgraf ja que, igual que abans parlem de les diferències entre un link a la part superior o inferior del contingut, el primer paràgraf d'una web és lespai més important duna pàgina.
Mentre àrees com el «títol de la pàgina» o el «primer paràgraf» té molta rellevància en el conjunt de la web (és a dir, que el text que continguin aquestes zones tindrà més pes i serà més fàcilment indexeu-lo en els resultats de Google) , altres zones de la web com la part inferior del text o el sidebar són considerables com a espais menors on el contingut ofert és menys rellevant i Google ho té menys en compte a l'hora de posicionar.
Alguns consells:
L'etiqueta Meta descripció no ajuda al posicionament web orgànic tant com l'etiqueta titulo, però té dues funcions molt clares que ens obliguen a tenir-la ben optimitzada:
Alguns consells:
El linking intern d'una web és essencial per distribuir l'autoritat d'una web a les diferents pàgines, tota l'autoritat del domini es distribuirà entre diferents pàgines que es vagin enllaçant i com s'enllacin entre elles, és a dir, en el nombre d'enllaços interns que rebi cada pàgina.
Cal tenir en compte que els cercadors, en rastrejar un lloc web, el que fan és anar a una URL, extreure tots els enllaços que hi ha i tot seguit anar a cadascuna de les URLs que han trobat enllaçades. Sempre serà més fàcil intuir que com més vegades es trobi en un cercador la mateixa URL enllaçada entre diferents pàgines, Google entendrà que la URL té més importància dins del teu lloc web.
En definitiva, aquesta és la clau de linking intern, dissenya una manera que les pàgines que més ens interessa posicionar siguin aquelles que reben més enllaços. Avui dia ja no serveix posar enllaços a les pàgines més importants al footer, sinó que aquests enllaços han de tenir una justificació a nivell de producte, és a dir que han d'estar integrats a la web d'una manera que siguin útils per a l'usuari.
Una de les 10 claus del posicionament web (SEO) més importants són els enllaços cap a altres webs del teu nínxol té un impacte molt positiu SEO a la teva pagina web, si estàs vinculat a pagines web de referència amb bon contingut i relacionades amb el teu nínxol estàs oferint una bona experiència per a l'usuari, això els cercadors ho premien molt i repercutirà en un bon posicionament web.
La veritat és que sobre els enllaços externs hi ha molt poc escrit, ja que és una ciència inexacta; nosaltres us donem dos consells que l'experiència ens diu que funcionen: