Les estratègies SEO consisteixen a posicionar la teva pàgina web de forma orgànica, això significa que si treballes aquest àmbit quan es faci una cerca per internet apareixerà la teva pàgina en lloc d'una altra. Realitzar una bona estratègia SEO no és fàcil, hi ha molts factors a tenir en compte paraules claus, estructura WEB etc…
Com fer SEO? Si vols saber més sobre aquestes estratègies i aprofundir en el tema et recomano que consultis aquest bloc.
Què és SEM? Les estratègies SEM (Search Engine Marketing) és una estratègia de màrqueting digital que consisteixen en el mateix que les SEO en posicionar la teva pàgina web entre les primeres a l'hora de fer una cerca a través d'internet.
Es defineix com el conjunt d'eines del màrqueting digital que s'utilitzen per publicar anuncis pagats als cercadors i per organitzar campanyes. Ajuda a optimitzar la visibilitat de les pàgines web a través dels motors de cerca.
Realment són dues estratègies que porten al mateix resultat amb algunes diferències significativa com per exemple la inversió i el temps que has de requerir a cadascuna.
En una estratègia SEO els resultats són més a mitjà/llarg termini és a dir no veuràs resultats immediats, ja que consisteix a anar afegint contingut de forma regular i treballar paraules clau entre moltes altres coses. Requereix dedicar-hi un temps diari, però no requereix una inversió.
A les estratègies SEM els resultats són a curt/mitjà termini depèn de la inversió que facis pots obtenir resultats en molt pocs dies, el temps que hauràs de dedicar en comparació a lestratègia SEO és molt menor, tot i així sha de dedicar temps per adquirir una sèrie coneixements, si vols tenir un bon retorn de la inversió. El cost d'aquesta estratègia depèn de l'elecció de l'usuari, pot ser des de 5 euros diaris fins a milers d'euros diaris com més inverteixis més alt posicionaràs.
No hi ha una opció millor que una altra en termes generals, sinó que dependrà dels teus objectius i preferències. És a dir, si nosaltres volem un retorn ràpid el millor sempre serà una estratègia SEM però hem de tenir uns factors sempre en compte una vegada deixem d'invertir en aquesta campanya el nostre trànsit a la web caurà dràsticament, en canvi amb una estratègia SEO trigarem més temps en posicionar-nos a les primeres posicions però una vegada ho aconseguim no haurem de continuar invertint en campanyes com hauríem de fer a SEM.
Quan comencis un negoci és fonamental que posis la teva estratègia SEO en marxa. Com més tard ho facis, més tardaràs a veure'n els resultats. Mentre la teva pàgina no aparegui ben posicionada als motors de cerca pots optar per utilitzar una estratègia SEM per anar obtenint visites.
Quan vagin passant els mesos i la teva web comenci a posicionar-se ia guanyar visibilitat a les SERPs de Google, podràs deixar dutilitzar les campanyes SEM o simplement reduir el cost dinversió i deixar-les com una eina de manteniment.
El SEO i el SEM són dues estratègies de màrqueting diferents, però que si les sabem complementar funcionen perfectament.
És imprescindible recordar que el SEO i el SEM són una cosa bàsica que hem de conèixer i treballar perquè la nostra pàgina web funcioni. A curt termini funcionés millor una estratègia SEM però a mitjà/llarg termini una SEO és la millor.